Ο σχολικός νοσηλευτής στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ.)
Περίληψη
Το παρόν άρθρο αποτελεί μια προσπάθεια εξέτασης και περαιτέρω διερεύνησης του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια της χώρας μας. Ένας θεσμός σχετικά καινούριος για την ελληνική σχολική πραγματικότητα. .Καινούριος, μεν αλλά επιτακτικός δε, καθώς η συμβολή του είναι καθοριστική και ουσιώδους σημασίας σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της εφαρμογής εκπαιδευτικών πρακτικών για τη διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας. Ο σχολικός νοσηλευτής πέρα από το ότι μεριμνάει για την άμεση παροχή φροντίδας στους μαθητές που χρήζουν ανάγκης συμβάλλει με τις γνώσεις και τις δεξιότητές του στην προάσπιση και διασφάλιση της σωματικής και ψυχικής ακεραιότητας των μαθητριών/ών που με τη σειρά τους οδηγούν στην αύξηση των ακαδημαϊκών επιδόσεων των τελευταίων. Ορμώμενοι από τα παραπάνω, θα προσπαθήσουμε όπως διερευνήσουμε βιβλιογραφικά το ρόλο και τη σημασία του σχολικού νοσηλευτή σε σχολικές δομές και δη ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν οι πολυδιάστατοι ρόλοι στους οποίους καλείται να ανταποκριθεί καθώς αποτελεί, αδιαμφισβήτητα το συνεκτικό δεσμό με την οικογένεια, με τους υπόλοιπους μαθητές όπως και με το κοινωνικό σύνολο, γενικότερα. Επίσης, μέσα από την παράθεση του νομοθετικού πλαισίου όπως αυτό καθορίζεται από τα σχετικά Φ.Ε.Κ. θα ακολουθήσει η παρουσίαση των προ απαιτούμενων δεξιοτήτων του σχολικού νοσηλευτή μέσα στο σύγχρονο συνεχώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τέλος, θα ακολουθήσουν τα σχετικά συμπεράσματα της θεωρητικής ανασκόπησης.
